laBeca uneix el món del màrqueting i el món de la música. Creiem en el poder de la música per
generar emocions, construir marques sòlides, explicar bones històries, incrementar la notorietat, crear
esdeveniments memorables, enfortir les relacions, inspirar els equips, canviar comportaments, conquistar nous
clients.
Componem identitats sonores per a marques, organitzem actes en què la música és protagonista, creem accions en
xarxes socials centrades en la música, dissenyem team buildings utilitzant la música com a canal de
comunicació i formació.
No imaginem un món sense música. Ens hi inspirem per seguir creixent i aportant idees a empreses que, com
nosaltres, creuen en el gran poder d’aquest llenguatge universal.
Som un equip de gent diversa i complementària: experts en diferents àrees de màrqueting, compositors,
dissenyadors, músics, il·lustradors, DJs, programadors, actors. Ens agrada treballar en equip, ens enriqueix i
ens diverteix. Soms curiosos i inquiets. Apostem per la innovació i la creativitat basada en la simplicitat.
Cuidem el mínim detall. Ens sentim afortunats de treballar en el que ens agrada.
CLIENTS
Adecco, Autoocupació, Camins (Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya), Caprabo,
Cuatrecasas, Damm, EAE Business School , ESEIAAT (Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i
Audiovisual de Terrassa-UPC), EUIT (Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa-UAB),
Fundació laCaixa, Fundació Sant Llàtzer, Grandvalira, Grupo Pascual, Grupo Planeta, Lee Hecht Harrison,
Mercedes Benz, Puig.
CONTACTE
Calle Aribau 171 4-2
08036 Barcelona, España
hola@labeca.es
+34 610 286 900
SCROLL
Grandvalira, l’estació d’esquí més gran dels Pirineus, va organitzar el 2019 l’esdeveniment més
important de la seva història: les Finals de la Copa del Món d’esquí alpí.
Ens van confiar crear l’himne de la gran competició, una cançó optimista i enganxosa que reforcés els valors
del gran acte esportiu i de l’estació.
Els himnes els crea la gent en sentir-s’hi representada, laBeca va fer tots els possibles perquè això passés.
Vam crear un tema original en què fusionem els principals valors de la competició (esforç, competitivitat,
capacitat tècnica, innovació, equip, universalitat) amb els de Grandvalira (ser pioners, amor per la natura,
proximitat, orgull de pertinença, recerca de l’excel·lència). Vam arrodonir la cançó amb un crit de guerra
C’mon Món a la tornada, unint l’idioma internacional per excel·lència i la llengua local. Una forma de
sintetitzar l’esperit global de la competició amb la identitat andorrana.
La cançó es va utilitzar en la campanya de publicitat, els actes de presentació, l’entrega de premis, els
vídeos de la competició i com a politò de mòbil per tots els membres de l’organització. C’mon Món es va
convertir en l’himne d’una gran competició on tots vam ser campions.
Client: Grandvalira
Any: 2019
Categoria: Identitat Sonora
L’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa és el centre
més gran de la UPC. El 2015 van acudir a laBeca per organitzar el seu esdeveniment més important: l’Acte de
Graduació. Buscaven una agència creativa, amb capacitat d’organització per portar a terme la producció d’un
esdeveniment amb més de dos mil assistents.
Vam organitzar el primer Acte de Graduació i seguim fent-ho. Cada any, escollim un concepte diferent per crear
l’esdeveniment, ens marquem un nou repte en cada edició.
A l’Acte de Graduació 2018-2019, la idea central i el fil conductor va ser la utopia. Vam arrencar
l’esdeveniment amb aquest vídeo en què celebrem els cinquanta anys de l’arribada de l’home a la Lluna i
desafiem tots els universitaris a ser utòpics. La utopia és el motor que ens mou i genera esperança.
Tots els missatges dels ponents i gurus van potenciar aquesta idea central, vam crear una llista de
reproducció musical inspirada en la utopia i Victor Ollé (DJ de la Sala Apolo) va estar a càrrec de la música
en directe durant tot l’acte. Vam animar els joves enginyers i enginyeres a mostrar tot el seu talent, tota la
seva energia i tota la seva passió per dissenyar un futur millor.
Client: ESEIAAT (UPC)
Any 2019
Categoria: Audiovisual, Organització d'Esdeveniments
Grupo Planeta ens va escollir per compondre la cançó del llibre Algo tan sencillo como darte
un
beso, l’últim de l’exitosa trilogia de Blue Jeans, autor supervendes de novel·la juvenil romàntica.
Per fer-ho, vam buscar la col·laboració de tots els seus seguidors. Vam dissenyar i desenvolupar un pla en
xarxes socials orientat a incrementar la notorietat de l’autor, augmentar el nombre de fans, millorar el
compromís i aconseguir viralitat.
Per compondre la cançó, vam llançar diferents enquestes en xarxes socials. Les respostes dels seguidors van
ser la nostra font d’inspiració. laBeca va jugar el paper d’enllaç entre els fans i Blue Jeans, i va compondre
la cançó original que ells mateixos escriurien, escoltant els seus gustos, coneixent el que els commou i
reflectint les persones que volen ser.
Per seleccionar la veu, vam organitzar un càsting en línia. Els fans podien participar-hi publicant els seus
vídeos cantant la cançó i votant els seus cantants preferits. Els quatre finalistes van actuar en el càsting
presencial on vam seleccionar la veu de Blue Jeans.
La implicació de l’autor i els seus seguidors va ser bàsic per a l’èxit del projecte. Al vídeo podeu conèixer
la Irene, la guanyadora.
Client: Grupo Planeta
Any: 2017
Categoria: Identitat Sonora, Acció a Xarxes Socials
Vídeo realitzat pel client
El Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports celebra cada any l’entrega dels Premis Cerdà
al Palau de la Música Catalana.
El 2015 ens van convocar a concurs per seleccionar l’agència que organitzaria l’acte. Buscaven un
col·laborador amb noves idees i capacitat per desenvolupar íntegrament l’esdeveniment amb més de set cents
assistents. Ens hi vam presentar conjuntament amb Banana Produccions Gastronòmiques (el nostre partner
en
gastronomia) i vam guanyar. Seguim organitzant cada any la seva festa.
Dissenyem i desenvolupem l’esdeveniment idoni segons el brífing que definim anualment: idea creativa, fil
conductor, identitat corporativa, ambientació, animació, selecció del presentador i dels artistes, redacció
del guió, gastronomia. Portem a terme la producció global de l’acte i col·laborem amb el client en la seva
comunicació i difusió.
En les diferents festes, hi han participat presentadors i artistes com Núria Solé, Els Pets, Manel Fuentes,
Bruno Oro, Els Amics de les Arts, Carlos Latre, La Fundación Tony Manero, Sandra Sabatés i l’Últim
Indi.
Client: Camins
Any: A partir de 2015
Categoria: Organització d'Esdeveniments
Vídeo realitzat pel client
Grupo Planeta, grup editorial i de comunicació líder a Espanya, aposta pel desenvolupament del
talent intern. Desenvolupa tota mena d’accions formatives orientades a millorar la comunicació i la cohesió
dels seus equips, estimular la creativitat, propiciar una atmosfera positiva davant nous reptes, potenciar
l’autocrítica i la crítica com a motor de creixement.
El 2014 van sol·licitar la nostra col·laboració per dissenyar i implantar team buildings orientats a la
innovació.
Per innovar és necessari obrir la ment i inspirar-se en contextos diferents.
Amb aquesta premissa, dissenyem i organitzem diversos team buldings amb artistes de diferents
disciplines: música, grafit, cine o gastronomia.
El workshop amb Miqui Puig i Marc Botey va ser el primer que vam dur a terme, li tenim una estima
especial. Parlem de música i de llibres, del poder del treball en equip, de com convertir un relat en una
cançó, de les muses bones i de les muses dolentes, de la vida d’una cançó i de la vida d’un llibre, de que
bonic que és apassionar-se per la feina, de la necessitat d’adaptar-se i reinventar-se, de la importància de
ser creatiu (facis el que facis).
Client: Grupo Planeta
Any: 2014
Categoria: Team Building, Organització d'Esdeveniments, Audiovisual
Grandvalira és l’estació d’esquí més gran dels Pirineus. Compta amb 138 pistes, 210 quilòmetres
esquiables i 60 punts de restauració. Un paradís per als amants de la neu i la natura.
El 2014 van contactar amb nosaltres per organitzar esdeveniments musicals adreçats a diferents públics:
concerts en petit comitè, presentacions per a mitjans de comunicació, accions a les terrasses a l’hora de
l’aperitiu o les mítiques après ski.
Treballem en l’estratègia musical definint la música idònia per a cada localització, per a cada públic i per a
cada moment. Organitzem concerts i sessions de DJs de dia, de tarda i de nit en llocs espectaculars.
Hem compartit esdeveniments memorables amb artistes i DJs com Miqui Puig, Ramon Mirabet, DJ Coco, Sara Pi,
Enda Beat, PinyPon DJs, Joan Dausà o Amable DJ entre d’altres.
Els Concerts Clandestins en són una mostra. Concerts íntims, de petit format, envoltats de neu sota la llum de
la lluna. Concerts en què la proximitat i la complicitat entre artistes i públic generen prou escalfor per
gaudir de la música a -12 ºC.
Client: Grandvalira
Any: 2014 – 2016
Categoria: Organització d'Esdeveniments
Vídeo realitzat pel client
Liderat per Adecco i amb la participació de divuit grans empreses, l’Observatorio de Innovación
en el Empleo es va crear per impulsar un canvi en la situació de l’ocupació a Espanya.
A l’estudi realitzat per l’OIE sobre les exigències en el món laboral, es va constatar que les expectatives
dels estudiants i les demandes de les empreses diferien en diversos punts. Eliminar aquest buit és un dels
seus principals objectius.
Amb l’espot de llançament volíem donar a conèixer l’OIE, apropar els joves al món de l’empresa i presentar les
dinou marques fundadores. Ho vam fer relatant la història de la Maria, una jove de vint-i-quatre anys que
acaba de llicenciar-se i busca feina. Ella interactua amb les dinou marques en el seu dia a dia.
Aquestes són les marques fundadores de l’OIE: Acciona, Adecco, Amadeus, Bankinter, BMW, Capgemini, Coca-Cola,
Delaviuda, Domecq Bodegas, EY, IKEA, Línea Directa, L’Oréal, Mahou San Miguel, McDonald’s, Pelayo, Sephora,
SEUR i Xerox.
Client: Adecco
Any: 2014
Categoria: Audiovisual
Música original composada per laBeca
Pascual, empresa espanyola líder en la preparació i envasat de llet i derivats, va fer un canvi
de marca el 2013. Des dels seus orígens, Pascual ha estat una marca associada a la qualitat. La companyia va
decidir elevar aquest atribut a la categoria de marca corporativa, passant-se a denominar Calidad
Pascual.
Columna Colors va desenvolupar la identitat corporativa i laBeca la identitat sonora. Vam compondre un tema
original que parteix d’un conjunt íntim d’instruments clàssics per reflectir la tradició del camp i dels
productors, base de la companyia per projectar-se cap al futur. Un futur reflectit en una gran orquestra
simfònica que transmet el creixement i la superació de la marca, renovant el seu compromís amb la qualitat,
l’excel·lència i el benestar dels seus clients.
La cançó es va utilitzar en la campanya de publicitat fora de línia i en línia, en vídeos i presentacions, en
actes corporatius, com a música d’espera en centraleta i com a politò en els telèfons mòbils. La identitat
sonora va contribuir a emfatitzar la personalitat de la marca i a enfortir la relació amb els seus
consumidors.
Client: Columna Colors – Calidad Pascual
Any: 2013
Categoria: Identitat Sonora
Vídeo realitzat pel client
A laBeca som fans de la il·lustració i de l’animació. També som fans de compartir bons moments i
de gaudir de la vida.
El nostre primer estiu com a empresa, vam llançar aquest vídeo amb l’objectiu de fer somriure els nostres
clients i amics. Era el 2011, època de crisi.
Bons Moments és un vídeo senzill, amb un punt d’ingenuïtat i personatges inspirats en l’estètica de Pocoyó. La
música i les il·lustracions ens conviden a pensar en diferents moments de felicitat als quals aspirem en
vacances: nadar al mar, perdre la noció del temps, descobrir nous llocs, gaudir d’un llarg aperitiu o d’un bon
concert amb amics. Un collage de coses que ens agrada fer durant l’estiu i que intentem fer durant tot
l’any.
Client: laBeca
Any: 2011
Categoria: Audiovisual
Música original composada per laBeca
Festival de petit format centrat en criteris musicals i en el respecte per la música, amb un
cartell arriscat d’artistes emergents de la música independent, una qualitat de so impecable i un públic molt
melòman.
Vam treballar en l’estratègia de màrqueting, vam crear una nova identitat corporativa recuperant la mítica
cinta de casset, vam dissenyar tots els elements de comunicació del festival, vam aconseguir patrocinadors i
vam negociar els acords, vam participar en la selecció del cartell i en l’organització del festival. Un
luxe.
A més, vam compartir grans concerts i grans moments amb artistes com Animal Collective, Apse, Barzin, Beach
House, Chris Brokaw, CocoRosie, Dakota Suite, Damien Jurado, Deerhunter, Early Day Miners, Faust, Goldmund,
Julie Doiron, L'Altra, Laetitia Sadier, Lee Ranaldo, Lisabö, Matt Elliot, McEnroe, Nacho Umbert, Neil
Halstead, Pau Vallvé, Paul Marshall, Piano Magic, Refree, Tara Jane O'Neil, Terry Lee Hale, The Montgolfier
Brothers, The New Year, The Orchids, The Sea and Cake, The Third Eye Foundation, Thurston Moore, Tim Hecker,
Wildbirds & Pacedrums, Xiu Xiu o Za!
Client: Tanned Tin
Any: 2011 – 2013
Categoria: Consultoria en Marketing, Identitat Corporativa
Fotografia: Paco Poyato